• Diyarbakır15 °C
  • Batman17 °C
  • Mardin16 °C
  • Bingöl12 °C
  • Bitlis9 °C
  • Elazığ11 °C
  • Erzincan9 °C
  • Şanlıurfa13 °C
  • Erzurum8 °C
  • Ağrı9 °C
  • Gaziantep13 °C
  • Hakkari6 °C
  • Muş10 °C
  • Siirt15 °C
  • Van9 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
“Kalan sergisi” açılıyor
04 Aralık 2015 Cuma 16:43

“Kalan sergisi” açılıyor

Sanatçı Nezir Akkul’un “Kalan” sergisi, yarın Sümerpark Amed Sanat Galerisi’nde açılıyor.

Dicle Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitim Fakültesi'nden mezun olan ve halen Artuklu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde yüksek lisans eğitimine devam eden Sanatçı Nezir Akkul, Diyarbakır'da sanatsal çalışmalarını sürdürüyor. Akkul, “Kalan” adlı ilk kişisel sergisini açıyor. İzleyiciyi içinde yaşadığı çağın ruhuna dokunan, çağdaş mitolojik öykülerin toplamı olan bir gerçeklikle baş başa bıraktığı anıtsal nitelikteki “Kalan” sergisi, bu gün saat 13.00’te Sümerpark Amed Sanat Galerisi’nde açılacak. Sergi, 27 Aralık’a kadar açık kalacak.

 

Serginin tanıtım metnini yazan Ali Asker Bal resimlerin içeriğini şöyle anlatıyor: “Çocuklar, çocuk oyunları, oyun alanları, oyuncaklar, ‘kırmızı kamyon’, araba lastikleri, yakılıp yıkılmış kentler, uzayıp giden yollar, surlar, dağlar, ağaçlar, darağaçları, katırcılar, kümelenen evler, gecekondular, duvarlar, duvarlara kazınmış izler, garlar, tren rayları, güvercinler, ıssız sokaklar, mezarlıklar, tarlalar, tarlada hasat, sınırlar, izler, izi sürülenler, kayıplar, gidenler ve kalanlar… Her biri farklı çağrışımlar yaratan Akkul’un bu resimleri, zengin imge/gösterge evreni, belleğinde yer etmiş yaşanmışlıklar etrafında gelişiyor ve birbirinin devamı olan anlatılara kaynaklık ediyor. Akkul, kendine özgü bir imge düzeni kurmakta, form ve figür sürekliliği içinde tutarlı bir anlatı geliştirmekte ve bağımsız bir görsel alan yaratmaktadır. Resmin, doğa-insan doğası, düşünce-duygu ve siyaset-ideoloji kavramsallaştırmaları üzerine söz söyleyebilme yetisi, bugün halen önemli bir iddia ve olanak olarak önemini korumakta. Günümüz sanat ortamında neredeyse tümden kavramsal/güncel sanata terkedilmiş bir ‘oyun alanı’ olarak iş görmeye devam eden ‘sanatla felsefe yapma’ eylemini zaman zaman resmin/iyi resmin geri alarak, kalıcı yapıtlara iade ettiğine tanık oluyoruz. Nezir Akkul’un son yıllarda ürettiği anıtsal boyutlardaki resim çalışmaları sözünü ettiğimiz bu iddianın gerçekliğini doğrular niteliktedir. Akkul, imgesel değerler konusunda oldukça uyarıcı ve sert gerçekliklerle donanmış bir resmi oluşturma çabası içindeyken, yoğun ve dinamik bir görsel etki yaratmayı ihmal etmiyor. Böylelikle günlük yaşam ilişkin olay ve olgular dolayımında hafızayı diri tutan görsel sonuçlara varıyor. Bir çocukluk imgesi olarak tekrarlanan ‘kırmızı kamyon’ hurda yığını halinde unutulduğu ıssız tarlalardan sonra, bir savaş sonrası terkedilmiş sokakların yanı başında, yıkılmış duvarlarda tekrar gözümüze ilişerek şiddetin karşısında, çocukluğa ve yaşama dair güçlü bir iz bırakıyor. Artık boş bırakılmış salıncaklar, Kobani sonrası sınırın öte tarafına gidenleri imlerken; onları sınır boyunca uzanan rayların çevresinde arayarak iz sürenler, savaş, sınırlar ve baş edilmesi güç bir trajediye işaret ediyor.”

Haber: Dilek SEZER

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
SEÇTİKLERİMİZ
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Tigris Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 412 229 20 03-0538 334 53 75 | Haber Yazılımı: CM Bilişim