1. YAZARLAR

  2. NACİ SAPAN

  3. Şeyh Said’in meyvesi kimin bahçesine?
NACİ SAPAN

NACİ SAPAN

Köşe Yazarı
Yazarın Tüm Yazıları >

Şeyh Said’in meyvesi kimin bahçesine?

A+A-

AK Parti, Kürt sorununun çözümü meselesine son noktayı koydu!

Diplomatik yollarla çözüm buna derler

Şeyh Said’in torunu AK Parti Diyarbakır il başkanı oldu

‘Birinci elden’ çözüm

Daha ne istiyoruz ki?

 

Bundan iyi politik manevra, algı yönetimi mi olur

Dikkat edin!

Gazeteler ve sosyal medya’da atamanın yansımasına.

Haberler düz değil.

Haberin yansıtılma biçimi şahıs üzerinden değil.

‘İl başkanlığına Avukat Muhammed Akar atandı’ şeklinde değil.

‘AK Parti Diyarbakır il Başkanlığına Şeyh Said’in torunu atandı’ biçiminde bir yansıma var ve ‘müthiş’ bir algı yönetimi devrede.

 

Hazırlanmış, planlanmış, tamamen seçime endeksli bir atama ve son bir altın vuruş. AK Parti Şeyh Said isminin Müslüman Kürt kesiminde, DBP tabanında gördüğü/göreceği kabul üzerinden ilk golü atmış gibi görünüyor.

 

Çok dışarıdan bir atama değil, ancak son dönemler için çok içeriden de değil. Böyle bir aşamada düşünülmüş olması önemli. Muhammed Akar, AK Parti’nin içinde görev yaptı, yönetimde görev aldı, il başkan yardımcılığı yaptı. Daha sonra partinin dışına çıktı sivil bir inisiyatif’te görev yapmaya başladı.

 

İslami Kürt parti ve gruplarıyla diyalogları olan bir şahsiyet

Zaten şahsı ile ilgili bir olumsuzluktan söz etmiyorum.

AK Parti için son derece kritik bir seçim döneminde göreve getirilmiş olması böyle bir analizi yapmamızı gerektiriyor.

 

Kürt sorununu ümmetçi anlayışla çözmek gibi bir niyetinin olduğunu bildiğimiz AK Parti’nin, Şeyh Said ismi üzerinden üçüncü derecede torunla buluşmalar yapmasını ciddi bir siyasi atak olarak görmek ve analiz etmek gerekir. DBP ve HDP bu durumu kendileri açısından handikap olarak değerlendirmelidirler. Bu durum Kürtler arasında Şeyh Said hareketinin niteliğine bakış açısına da hitap ediyor.

 

Sosyalist Kürt hareketinin bir kesimi 80’li yıllarda Şeyh Said hareketini gerici bir hareket olarak görüyor ve analiz ediyordu. PKK’nin ilk yıllarında da durum buydu. Ancak, 90’lı yılların ikinci yarısından itibaren ulusal bir hareket olarak değerlendirilmeye başlandı ve kutsandı. Sosyalizmden uzaklaşan Kürt hareketlerinin tamamı İslami kesimle aynı noktada buluştu, Şeyh Said hareketini ulusal hareket olarak benimsedi. Bu konuda sayısız ortak anma törenleri gerçekleştirdiler. Muhammed Akar, torun olmanın sunduğu mirasla bu çalışmaların tamamında AK Partili kimliğinden soyut rol aldı.

 

Yöneten akıl, Kürtlerin geldiği ortak noktayı çok iyi tespit etmiş durumda. Şeyh Said’in torununun son virajda AK Parti il başkanlığına atanmış olması, bugüne kadar yapılmış olan ortak eylem ve anma kutlamalarından beslenen ve büyüyen meyvelerin kimin bahçesine düşeceğini benim söylememe gerek var mı?

 

Bu yazı toplam 702 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.