1+1=11

Melis KANDEMİR

Matematik öğretmenlerimizin kulakları çınlasın,bugün tahtaya rasyonel dünyanın asla kabul etmeyeceği,muhasebe kayıtlarını altüst edecek bir denklem yazıyoruz:

1+1=11

Çünkü bazen hayat, rakamların düz mantığından çok daha büyüktür.Yan yana gelen iki "1"in sadece bir fazlalık değil, on katı bir güce dönüşebileceğini anlamak için bugün aynanın karşısına geçip dünyaya biraz daha geniş bir açıdan bakmamız gerekiyor.

Eksilmek Yerine Katlanmak

Bugün modern dünya bize kendi kalemizde birer "1" olarak kalmayı dayatıyor.Bizi yalnızlaştırıyor.Oysa tarihin tüm büyük sıçrayışları, iki "1"in yan yana gelip 11 gücünde bir sinerji yaratmasıyla gerçekleşti.Klasik matematikte 1+1=2 sonucudur, çünkü orada toplam,sadece kendilerini oluşturan parçaların cüssesi kadardır.Biz ise cüssemizin ötesine geçmekten,yan yana gelmenin yarattığı o muazzam çarpan etkisinden bahsediyoruz.

Peki,biz toplum olarak ne yapıyoruz? Yan yana gelip 11 olmak varken, neden birbirimizi sürekli alt alta yazıp çıkarmaya, eksiltmeye çalışıyoruz?

Farklı fikirler, farklı kültürler, farklı yaşam tarzları yan yana geldiğinde bir tehdit oluşturmaz.Aksine, toplumsal bir mucizeye kapı aralar.Tıpkı farklı dillerin, dinlerin ve renklerin yan yana gelerek bir kentin kimliğini sıradan bir yerleşimden çıkarıp dünya mirası yapması gibi...

Eğer biz iki farklı "1" olarak birbirimizi ezmeye, kendi içimizde eritmeye çalışırsak sonuç sadece koca bir "sıfır" olur.Ama birbirimizin varlığına saygı duyup, o omuza omuz verme halini koruyabilirsek, gücümüzü katlarız.

Dalgakıran Olma Zamanı

Günümüzün ekonomik krizlerinden,küresel iklim krizine kadar önümüzde duran devasa sorunları düşünün.Hiçbir liderin, hiçbir tekil dehanın, hiçbir izole topluluğun veya kentin bu dalgaları tek başına göğüslemesi, bu fırtınadan tek başına sağ çıkması mümkün değil.

Karşımızdaki devasa sorunlar karşısında tek bir "1" olarak kalırsak yutuluruz.2 olursak sadece biraz daha dayanırız.Ama yan yana durup 11 olursak, o dalgayı göğsünde kıracak devasa bir dalgakırana dönüşürüz.

Benim Doğrum Seninkini Dövemez

Artık bencil hesapları, "benim doğrum seninkini döver" sığlığını bir kenara bırakma zamanı.Günümüz dünyasında iz bırakmanın, ayakta kalmanın ve gerçekten üretken olmanın tek bir formülü var:

Kapsayıcılık

Yan yana gelen iki "1"den hiçbiri kendi değerini kaybetmez; aksine, yanındaki sayesinde yeni bir anlam kazanır ve bütünün değerini uçurur. Yan yana gelirsek, birbirimizi yok etmek yerine birbirimizden beslenirsek 11 olacağız.

Ve dünya, kendi küçük doğrularıyla başkalarını eksiltmeye çalışanların değil, yan yana durarak on katı güç yaratanların omuzlarında yükselecek. Hayatın gerçek matematiği bize bunu söylüyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.