Haber Merkezi‘’Moda ve tesettür ‘’ konulu panel Asude Erdem’ın okuduğu Kuran-ı Kerim tilaveti veJıyan Çaltek’ın okuduğu Al-i İmran Suresi 190 ve 194. ayetlerin meali ile başladı.Sacide Aslan’ın moderatörlüğünü yaptığı panelde moda ve tesettür konusu beş başlık altında ele alındı.
Öğrencilerden Şuheda Lale, “Modanın Tarihçesi” konulu sunumunda şunlara değindi: “Moda Latince, oluşmayan sınır anlamındaki modustan gelir ve kelime anlamı itibariyle biçim, şekil, tarz, üslup, davranış gibi anlamlara gelmektedir. Türkçede moda terimi batılılaşma ile birlikte telaffuz edilmeye başlanmıştır. Kimi düşünürler modanın başlangıcını eski çağlara atfetse de yaygın olan görüşe göre moda Fransız ihtilali ve sanayi devrimi ile birlikte yaygınlık kazanmış, toplumsal statünün adeta belirleyici rolünü üstlenmiştir. Bu bağlamda sosyal ve siyasal olayların toplumları dönüştürme eğilimi oldukça yüksektir.”dedi. Panelistlerden Nursena Erdem, ise “Modanın Türkiye’ye Yansıması” konusunu sundu.
iğer panelist Ebrar Çimen ise, “Yanlış Tesettür Algısı” başlıklı sunumunda şunlara değindi: “Tesettür örten, koruyan, araya giren manalarına gelmektedir. Tesettür anlayışının yanlış şekilde yaşanmasıyla artan bir yozlaşma söz konusudur. Zira tesettür sadece saçının bir telini dahi erkeğe göstermemek değildir, bu eksik bir anlayıştır. ‘’ Kevser Demir, “Örtülü Bayanın Toplumsal Statüsü” konulu sunumunda kısaca şunları kaydetti: “Toplumsal hayatta kadınlar sosyalleşirken hayâ edep ve takva ölçüsünü göz ardı etmemeli ve iffetli kalabilmelidir. Zira Rabbimizi katında üstünlüğün ölçüsü takvadır. İslam kadını toplumdan soyutlamaz sadece kadına ve erkeğe sınırlar çizer.”
Son olarak sözü Sena Bakır aldı. Nur Suresi 31. Ayetten yola çıkarak tesettür algısının Kuran-i perspektifini açıklayan Bakır, “Örtünme İslamiyet ile birlikte kadının erkeğe değil Rabbine boyun eğişinin simgesidir, böylece kadın özgürleşmiştir. Çünkü özgürlük yaratılmışlara değil ancak yaratana boyun eğme ile gerçekleşir.” diye konuştu.