Bakanlık duyurdu: Tapuda yeni uygulama ertelendi

Bakanlık duyurdu: Tapuda yeni uygulama ertelendi
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımında dolandırıcılığın önüne geçmek amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sistemi’nin başlangıç tarihini ertelediğini duyurdu.

TİGRİS HABER - Daha önce 1 Temmuz 2026’da yürürlüğe girmesi planlanan sistem, yapılan yeni düzenlemeyle 1 Ekim 2026 itibarıyla zorunlu hale gelecek.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, söz konusu sistemin alıcı ve satıcıları dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık gibi risklere karşı korumayı amaçladığı vurgulandı. Aynı zamanda kayıt dışı işlemlerin azaltılması ve ödeme süreçlerinin daha şeffaf hale getirilmesi hedefleniyor.

Eş Zamanlı ve Güvenli İşlem

Güvenli Ödeme Sistemi ile taşınmaz devri ile satış bedelinin eş zamanlı olarak el değiştirmesi sağlanacak. Böylece taraflardan birinin mağdur olmasının önüne geçilmesi planlanıyor. Sistem kapsamında, konut ve arsa satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile yapılması durumunda işlemler yalnızca bu platform üzerinden gerçekleştirilecek.

Teknik Altyapı Çalışmaları Devam Ediyor

Bakanlık, erteleme kararının arkasında teknik altyapı çalışmalarının sürdüğünü belirtti. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen entegrasyon süreçlerinin tamamlanmasının ardından sistemin sorunsuz şekilde devreye alınması hedefleniyor.

Yönetmelikle verilen yetki doğrultusunda yapılan üç aylık erteleme ile birlikte, Güvenli Ödeme Sistemi 1 Ekim 2026 tarihinden itibaren zorunlu olarak uygulanacak.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.