Mehmet Şimşek’ten emekli ve memur maaşlarına ilişkin zam açıklaması

Mehmet Şimşek’ten emekli ve memur maaşlarına ilişkin zam açıklaması

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, verdiği soru önergesine yanıtında 2026 yılında memur, emekli ve asgari ücretlilerin maaşlarına yapılan artış oranlarını açıkladı.

TİGRİS HABER - Şimşek'in paylaştığı verilere göre en düşük memur maaşı yüzde 39,38, en düşük emekli aylığı yüzde 39,52, asgari ücret ise yüzde 27,01 oranında artırıldı.

Konu İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın tarafından Meclis'e taşındı. Aydın tarafından verilen soru önergesinde şu sorular yer aldı:

“Son üç yılda asgari ücret, en düşük memur maaşı, ortalama memur maaşı, en düşük emekli aylığı ve ortalama emekli aylığının TÜFE’den arındırılmış reel değişimi ayrı ayrı nedir?

Enflasyonla mücadele programı kapsamında vatandaşların satın alma gücünde kalıcı artış sağlanması için 2026 ve 2027 yıllarına ilişkin hangi somut hedefler belirlenmiştir?”

Önergeye yanıt veren Şimşek, ekonomi programının hedefini “Yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme ile refah artışı sağlamaktır” dedi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kendisine yöneltilen soru önergesini yanıtlayarak ücret artışları ve vergi uygulamalarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yanıtta, 2026 yılı içerisinde en düşük memur maaşı, en düşük emekli aylığı ve asgari ücrete yapılan zam oranları ile 2002 yılından bu yana gerçekleşen reel artışlar paylaşıldı.

EMEKLİ VE MEMUR MAAŞLARINDA ARTIŞ ORANLARI

Şimşek'in açıklamasına göre, 2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 oranında artış sağlandı. Asgari ücrette ise yıl başından itibaren geçerli olmak üzere yüzde 27,01 oranında artış yapıldı.

2002 yılının Aralık ayından bugüne kadar gerçekleşen reel artışlara da değinen Şimşek, aile yardımı dahil en düşük memur maaşının yüzde 261, en düşük emekli aylığının yüzde 621, asgari ücretin ise yüzde 207 oranında arttığını belirtti.

VERGİ SİSTEMİNE İLİŞKİN AÇIKLAMA

Ücret gelirlerinin vergi sisteminde diğer gelir unsurlarından farklı değerlendirildiğini ifade eden Şimşek, mevcut vergi oranlarının ücret gelirleri için daha yüksek tutarlardaki matrahlara uygulandığını kaydetti.

Şimşek, asgari ücretin 1 Ocak 2022 itibarıyla gelir vergisinden muaf tutulduğunu hatırlattı. Asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanlar için de asgari ücretin gelir vergisi matrahına karşılık gelen kısmının gelir vergisinden, brüt asgari ücrete denk gelen tutarın ise damga vergisinden istisna edildiğini bildirdi.

Kaynak:Birgün - Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.