KHK Faiz ve Nas

Ekonomi için alınan son kararlar ile "bankalara yatırılan mevduata uygulanan faiz oranı ile kur arasındaki fark'ı devlet ödeyecek" olması faizdir.
Adına "kur farkı" denilmesi bu gerçeği değiştirmemektedir.
Mütedeyyin veya bugüne kadar faize bulaşmayan veya uzak duranlar da artik "faiz" e bulaşmış olduklarıdır.
Nas; genel anlamda Kur'an ayetlerine denir. Şer-i hükümlerde temel dayanaktır. Dini anlatımda NAS söz konusu ise tartışılmaz, tüm fikir ve düşünce bir tarafa bırakılır; "nas var" denilir nokta konulur.
Son dönemlerde "nas" üzerinde tartışmaların yapılması, "nas varsa bize size ne oluyor" denilerek faiz indirimini "Nas"ın bir gereği gibi anlatılması ve "Nas ne diyorsa o" denilmesi bir kaç noktada yanlıştır.
Birincisi lâik, demokratik, Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı bir devlette ve bu ilkelere bağlı kalacağına yemin eden; başkan, bakanlar ve parlamento tarafından idare edildiğimizdir.
İkincisi; Mevcut yasalara dokunulmadan, "nas"a uygun yasalar çıkarılmadan veya çaba göstermeden, faiz'i "nas" deyip oran indirimini (son kararlar bu da doğru değil) savunmak basit ifadeyle "nas" hafife alındığından daha büyük bir yanlıştır.
Çünkü nas; faiz indirimini değil tümünü yasaklar ve faiz alanlarla "Allah ve Resulü onlarla savaşir" der.
Yine "yedi helak edici" günah olan faiz; "alan, veren, şahitlik eden, katiplik edenler..." lanetlenmiştir.
Gecikmiş örgenci kredileri, çiftçinin borçları... kısaca devletin alacaklarının gecikmesiyle uyguladığı faiz'i almaktan vazgeçmesi "nas"ın bir gereğidir. Olması gereken milyonlari ilgilendiren bu faiz'den vazgeçilmesidir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem ilk önce: "amcası olgunun faizi kaldırarak" "nas" ile faiz'i  yasaklamıştır.
Faiz oranını düşürüp; faiz ile kur arasındaki farkı yüksek olanını uygulayıp aradaki farkın devlet tarafından ödenmesi ise ayrı bir yanlıştır.
Devletten düşük oranda faiz ile para alacak tefeci devlete daha yüksek oranda faiz olarak verecek, kur farkından doğacak zararını devletten alacak.
Kolu yorulmadan, riske girmeden, stres yaşamadan, yasal güvence ile servetine servet katacak.
Faiz'den uzak duran, bankanın kapısına uğramayan "Allah korkusu" deyip faiz alana selam vermeyen "mütedeyyin" insanlarda bu sistemle, almadığı paranın "faiz'ini" ödeyecektir.
Nasıl mi?
Mütedeyyin insanın yaptığı alış-verişlerde devletin aldığı vergilerin bir kısmı "kur farkı" adı altında faiz gideceğinden onlar da faiz'e bulaşacaktır.
Selam ve dua ile.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.